Brev:
Jeg er irriteret over måltiderne
24. juli 2004
Alder:
7 mdr.
Jeg er irriteret over måltiderne
Hej
Kan du hjælpe mig lidt videre i en kedelig situation?
Min dreng på 7 måneder har hidtil været god til at spise og humøret under måltiderne har været godt.
Han er desværre begyndt at blive ked af det, når han skal have ske-mad (nogle måltider går dog stadig fint). Det er som om han ikke gider ske-maden, men hellere bare vil have flasken.
Vi har haft ham siddende i højstol i ca. 1 måned, men nu sidder vi med ham i skødet når han skal spise, for at se om det hjælper. Vi tænkte, at han gerne ville have nærkontakten når han skulle spise.
Jeg bliver (må jeg jo nok hellere indrømme) irriteret når han ikke gider ske-maden for han har ellers været så god til det.
Og så bliver jeg ked af det og synes jeg er en dårlig mor, som lader sig gå på af sønnikes humør.
Min dreng spiser 1 x grød og 2 x grønsagsmos med kød hver dag. Hvis jeg skal indføre et 4. måltid (det bliver så ved 16-tiden om dagen lige for at holde sulten væk til aftensmaden) kan det så være yoghurt med noget frisk frugt på?
Og er det rigtigt, at hvis han spiser 3 ske-måltider om dagen så har han kun behov for 1/2 l mme?
Jeg er kørt sur i måltiderne, men i øjeblikket har min mand ferie så han kan tage over. Men det betyder også, at jeg gruer for, når jeg skal være alene med min søn til måltiderne når manden er tilbage på arbejdet.
Og igen har jeg så dårlig samvittighed over at jeg ikke engang kan fodre min dreng uden at blive irriteret osv.
Øv-øv-øv-øv
Mange hilsner
Janni